Wednesday, March 2, 2016

Rawatan Moden atau Berpantang Tradisional?

Senaman, Pembedahan Saluran Faraj fan Pembedahan Plastik.
Rawatan Moden atau Berpantang Tradisional?
Dizaman moden kini, ramai mempertikaikan amalan berpantang kerana ia dianggap kuno dan melecehkan.
Amalan berbengkung dan pemakaian ubat barut sebagai ubat kempis perut telah digantikan dengan senaman extreme selepas berpantang.
Amalan pemakanan herba di dalam pantang untuk merapikan bahagian sulit wanita digantikan dengam pembedahan bahagian sulit untuk merapatkan kembali saluran faraj.
Dari sudut perbidanan, wajah kendur seorang wanita adalah refleksi dari kesihatan rahim. Tetapi ia mampu dilindungi dengan rawatan botoks dan pembedahan plastik.
Tetapi...
Selangsing manapun seorang wanita, sekurus manapun seorang ibu, sekempis manapun seorang isteri , masih tidak mampu melindungi kulit perut yang menggeleber kendur dan berjalur. Mahupun payudara yang kecut dan lembik.
Seketat manapun saluran faraj, tidak mampu mendatangkan kelazatan kepada perhubungan jika tiadanya kemutan yang telah rosak urat kemutnya ketika pembedahan.
Lagi sedih bila luaran sahaja yang nampak mampat dan ketat, tetapi dicemari dengan lelehan sulit, keputihan, kentut faraj yang mengganggu aktiviti beribadah seorang muslimah.
Sejauh mana teknologi mampu memudakan wajah dan tubuh, ia masih tidak mampu merawat ketidakseimbangan hormon wanita.
Wanita yang cantik ialah wanita yang hormonnya seimbang. Cantiknya kerana siuman. Tiada kepala angin dan perangai pelik2. Apa gunanya wajah cantik, tubuh mengiurkan jika selalu moody.
Dan kebanyakkan wanita yang melalui proses rawatan hormon menggunakn hormon sintetik akan diakhiri dengan masalah2 sampingan yang lain seperti alahan dan kegemukan.
Oleh itu, setiap amalan berpantang, baik dari seremeh2 berbengkung dan sepenting2 amalan herba; semuanya adalah amalan MENCEGAH penyakit puan.
Dan kaedah mencegah lebih murah dan berkesan; berbanding berubat penyakit yang sudah hinggap ke badan kita.
Meskipun remeh.
Meskipun kolot.
Mencegah tetap ubat yang terbaik untuk kesihatan.
Berpantang adalah hak wanita yang yakin akan kaedah mencegah dari mengubati.



No comments:

Post a Comment